Cum se intocmeste un buget de vanzari ?

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    Bugetul de vanzari reprezinta o proiectie a asteptarilor companiei, in cadrul unei perioade date, cu privire la vazarile acesteia si poate fi pregatit atat in unitati vandute cat si in bani.

    Atunci cand intocmesti un buget de vanzari este bine sa tii cont de paleta de produse pe care o ai. Daca aceasta este foarte diversificata, este recomandat sa faci o agregare pe tipuri de produse sau pe arii geografice, altfel risti sa intri in prea multe detalii si sa complici bugetarea.

    In ce priveste modul de intocmire din punctul de vedere al perioadei, de regula proiectiile se fac pe luni sau pe trimestre.

    Daca ne referim la provenienta informatiilor, acestea pot fi generate din mai multe surse.

    O prima sursa o reprezinta personalul care lucreaza in vanzari si care zi de zi opereaza cu informatiile despre vanzari. Acesti angajati sunt cei mai indreptatiti sa formuleze opinii pertinente cu privire la evolutia lor.

    Responsabilii departamentelor de vanzari pot sa ofere informatii cu privire la planul de acordare a reducerilor comerciale.

    Celelalte departamente (cum ar fi cel tehnic) pot sa estimeze planurile de finalizare a unor noi produse si astfel informatia poate fi inclusa in planul de vanzari. Idem se intampla in cazul retragerii unor produse existente, care au ajuns la finalul ciclului de viata.

    Iata un exemplu simplu, pentru un anumit produs X:

    Astfel de calcule se pot extinde la nivelul intregii palete de produse.

    Pe de alta parte, un punct de plecare pentru aceste cifre este situatia anului precedent.

    Este important sa ai un sistem de gestiune care sa iti permita sa obtii cu mare acuratete informatia financiara aferenta afacerii tale.

    Daca utilizezi sistemul Smart Bill de gestiune si facturare poti sa obtii foarte repede situatia vanzarilor, cu data vanzarii, cantitatea vanduta din fiecare produs, pretul unitar, valoarea cu TVA, discountul acordat.  Un astfel de raport este cel de Vanzari pe produse.

    In felul acesta vei sti exact cat ai vandut in fiecare perioada si poti determina sezonalitatea pentru un anumit produs.

    Poti influenta cifrele anului trecut cu diferiti indici care sa exprime procentul de crestere estimat.

    De exemplu, daca ai estimat ca vei avea o crestere de 10% pe un anumit produs X, poti determina cantitatea prognozata pornind de la cifrele reale pe anul precedent si inmultindu-le cu 1,10.

    Dificultatea estimarii este mai ridicata pentru produsele care se vor lansa in cursul anului, pentru care nu exista o experienta a pietei.

    In Smart Bill poti avea si reprezentari grafice, privind evolutia pe luni, pe care le poti urmari chiar in ecranul principal, care se deschide atunci cand accesezi aplicatia.

    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: