Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
In data de 07.03.2018, ANAF a realizat pe pagina de Facebook o sesiune de asistenta cu privire la “Depunerea electronica a declaratiilor fiscale”. Iata cateva dintre intrebarile puse de contribuabili si raspunsurile acordate de specialistii ANAF:
a.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua. Ma puteti ajuta cu explicatii cum sa depun declaratia 700 pentru modificarea vectorului fiscal, eu o descarc dar nu gasesc rubrica cu semnatura electronica. Se depune fara semnatura electronica ?”
a.) Raspuns ANAF: “Bună ziua! Menţionăm că pentru modificarea vectorului fiscal în prezent se depune, ca şi pân acum, formularul 010. Formularul 700 “Declaraţie pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a categoriilor de obligaţii fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal” se va depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanță, prin intermediul Internetului, astfel că va fi necesar să fie semnat electronic cu un certificat digital calificat. Colegii noștri lucrază la realizarea formularului în format PDF inteligent, urmând ca acesta să fie publicat pe pagina Internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, la adresa https://www.anaf.ro/…/declaratii…/descarcare_declaratii “
b.) Intrebare contribuabil: “Bună ziua! Situațiile financiare la 31.12.2017 pentru o asociație fără activitate economica se pot depune la ghișeu sau trebuie sa facem semnătura electronica? Mulțumesc!”
b.) Raspuns ANAF: “Conform Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 470/2018 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, precum şi pentru modificarea şi completarea unor reglementări contabile, situaţiile financiare anuale ale persoanelor juridice fără scop patrimonial, care nu desfăşoară activităţi economice, se pot depune la unităţile fiscale în format hârtie însoţite de formatul electronic al acestora sau la oficiile poştale, prin scrisori cu valoare declarată sau numai în formă electronică pe portalul www.e-guvernare.ro, având ataşată o semnătură electronică extinsă.”
c.) Intrebare contribuabil: “Firma fara activitate,dar cu obligativitatea de a depune declarația 100 la trimestru nu poate depune la ghișeu această declaratie?”
c.) Raspuns ANAF: “Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat (formularul 100) se completează numai cu ajutorul programului de asistență și se transmite DOAR prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Semnarea declarației se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condițiile Legii nr. 455/2001.”
d.) Intrebare contribuabil: “Cand va fi disponibil formularul 700 pentru modificarea online a vectorului fiscal? Sunt foarte multe persoane juridice care trebuie sa treaca de la impozitul pe profit la impozit pe venitul microintreprinderii ca urmare a majorarii plafonului si nu este cazul sa facem cozi si deplasari la ANAF atata timp cat ordinul pentru modificare online exista din 2017 cu aplicare de la 01.01.2018.”
d.) Raspuns ANAF: “Bună ziua! Formatul PDF inteligent al Declarației pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a categoriilor de obligaţii fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal este în lucru, urmând să fie publicat pe pagina Internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, la adresa https://www.anaf.ro/…/declaratii…/descarcare_declaratii .”
Mai multe intrebari si raspunsuri le puteti gasi pe pagina de Facebook a ANAF-ului – click aici-
Sursa: ANAF