Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Persoanele fizice care obțin venituri din închiriere, fie ca vorbim de bunuri mobile sau imobile, au obligația sa declare aceste contracte la ANAF. Declararea contractelor se face prin intermediul formularului C168, disponibil pe site-ul ANAF in secțiunea declarații electronice.
Declarația este disponibila AICI.
La aceasta declarație se va anexa si contractul de închiriere.
Practic ce pași trebuie sa parcurgi daca vrei sa închiriezi un bun?
1.Sa intocmesti un contract de inchiriere.
2.Sa descarci declaratia de pe site-ul ANAF, sa o completezi si sa atasezi contractul in format zip.
3.Sa depui aceasta declaratie la ANAF in termen de 30 de zile de la data incheierii contractului de la punctul 1.
Cererea se depune, direct sau prin împuternicit, la registratura organului fiscal competent, prin poștă cu scrisoare recomandată sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță.
Daca depui declaratia la ghiseu va trebui sa anexezi si o copie a contractului de inchirere.
Daca depui declaratia in format electronic, prin SPV contractul se anexeaza in format zip la declaratie. Este important sa salvezi si recipisa care atesta depunerea corecta a declaratiei.
Dupa depunerea acestei declaratii, urmeaza sa analizezi aspectele fiscale ale operatiunii, mai precis ce taxe datorezi .
Am scris detaliat despre obligatiile fiscale in articolul : Declararea veniturilor din inchiriere in anul 2024