Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Salarizarea este o activitate complexa, care se inscrie de cele mai multe ori in aria de responsabilitati a contabilului. In firmele mari insa, datorita volumului mare de activitate si a situatiilor complexe, aceasta activitate este preluata in departamentele de resurse umane sau chiar externalizata la firme specializate.
Principalele etape care trebuie parcurse pentru a indeplini obligatiile legale si de a reflecta corect in contabilitate calculul salarial al unui nou angajat sunt:
- Daca firma are un loc de munca vacant, va trebui sa comunice la AJOFM situatia locurilor de munca vacante. Angajatorii au obligația de a comunica la AJOFM toate locurile de muncă vacante, în termen de 5 zile lucrătoare de la vacantarea acestora. Locurile de muncă vacante sunt atat locurile de muncă devenite disponibile ca urmare a încetării raporturilor de muncă sau de serviciu dar si locurile de muncă nou-create.
- Daca firma nu a mai avut angajati pana acum, este necesara obtinerea unui user si parola pentru a putea transmite REVISAL-ul in format electronic. Acesta se obtine de la ITM si totodata se mai depune o declaratie privind persoana imputernicita sa depuna REVISAL.
- Se solicita angajatului documentele necesare angajarii inclusiv adeverinta de la medic, dupa care se intocmeste si se semneaza contractul de munca.
Daca utilizezi SmartBill Conta, atunci nu va mai trebui sa intocmesti contractul de munca separat. Acesta se va genera automat in format editabil de indata ce ai introdus datele angajatului si ale contractului sau de munca.
Mai mult, parcurgand etapa de introducere a datelor salariatului in aplicatia de contabilitate, vei putea identifica si care sunt informatiile si documentele pe care trebuie sa le depuna la angajare.


Dupa ce se introduc pe rand toate informatiile necesare unui calcul corect:
- daca functia este de baza sau nu
- istoricul concediilor medicale
- persoanele aflate in intretinere
- daca salariatul este sau nu in sectoare cu facilitati fiscale
- daca este sau nu pensionar
- tipul de contract, etc
aplicatia va genera automat contractul de munca autocompletat cu informatia introdusa.

4. Se instaleaza aplicatia REVISAL local si se inregistreaza angajatorul si contractul de munca. Apoi, fisierul generat se trasmite in termenele legale prin portalul pus la dispozitie de Inspectia muncii.
5. Daca firma nu a mai avut angajati pana acum, trebuie depusa declaratia 010 pentru luarea in evidenta in vectorul fiscal.
6. Angajatorul are obligația de a ține la locul de muncă evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orelor de începere și de sfârșit ale programului de lucru, și de a supune controlului inspectorilor de muncă această evidență, ori de câte ori se solicită acest lucru.
7. Pentru calculul salariului, este nevoie de toate informatiile privind programul si concediiile din luna respective – respectiv pontajul care aduna informatiile din evidentele zilnice.
In SmartBill Conta poti face foarte usor acest lucru, descarcand modelul de pontaj si apoi incarcandu-l cu datele completate.

Pontajul contine cate un cod pentru fiecare situatie posibila:

Concediile medicale se introduc in meniul special Salarizare – Concedii medicale

8. Dupa ce toate informatiile sunt introduse se ruleaza calculul salarial, care are ca finalitate generarea statului de plata si inregistrarea notelor contabile.
Acestea se genereaza automat in SmartBill Conta.
9. Se plateste salariul cuvenit angajatului, pana la data prevazuta in contractul de munca.
10. In ultima etapa se intocmeste declaratia 112 care se depune la ANAF si se platesc taxele datorate.
In SmartBill Conta declaratia 112 se genereaza automat fara a fi necesar sa mai introduci alte date.
Pentru aceasta se intra in meniul Declaratii – Declaratia 112.

Daca ai si modulul ManagerConta poti sa realizezi inclusive depunerea declaratiei direct din aplicatie, arhivarea recipisei si calcularea sumelor de plata.

In plus, poti sa interoghezi fisa de platitor, direct din aplicatie, ori de cate ori vrei sa faci verificari fiscale.