7 strategii castigatoare pentru a munci de acasa

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Iata mai jos un articol publicat de site-ul pentru antreprenori INC.com  care furnizeaza cateva sfaturi utile pentru a creste productivitatea celor care lucreaza de acasa.

    Potrivit statiticilor furnizare de comania Telework Research Network, unul din cinci americani lucreaza de acasa cel putin o data pe saptamana. Acest numar se asteapta sa creasca cu mai mult de 60% in urmatorii cinci ani.

    Insa munca de acasa atrage un set nou de provocari. Prima data, cei cu care locuiesti sau vecinii s-ar putea sa doreasca sa le acorzi lor atentie, si nu muncii tale. In plus, este posibil ca acasa sa nu dispui de acele dotari specifice unui birou de companie : computer, birou, scaun de birou, telefoane, copiator si restul.

    Vestea buna este ca exista cateva stragii castigatoare in lupta cu aceste provocari, astfel :

    1.       Gaseste un spatiu potrivit

    Daca lucrezi de acasa este important sa gasesti un spatiu special pentru a lucra, chiar daca e vorba de un loc mic in care sa incapa o masa si un scaun. Insa trebuie sa te asiguri ca locul este liber de orice posibile elemente de distragere a atentiei.

    2.       Gaseste un moment potrivit

    Unii dintre noi sunt cei mai creativi si mai productivi dimineata in timp ce la altii acest moment este seara sau chiar tarziu in noapte cand restul lumii doarme si fluxul de emailuri inceteaza. Prin urmare, trebuie sa identifici care moment al zilei este mai potrivit sa incepi atunci sesiunea ta de lucru.

    3.       Fii ferm dar politicos

    Trebuie sa te asiguri ca si ceilalti cunosc programul tau de lucru si ca nu te vor deranja in aceasta perioada.Spune nu cerererilor care nu sunt legate de munca ta . Fii ferm, dar politicos.

    4.       Pastreaza ordinea

    Daca locul in care lucrezi acasa arata ca dupa razboi – cu hartii aruncate peste tot si cani de cafea murdare –atunci nu vei fi eficient. Incepe sa cureti si sa organizezi spatiul de lucru. Cel putin o data pe luna verifica tot ce ai la locul de munca : arunca ce nu ai nevoie si organizeaza  eficient spatiul.

    5.       Evita “navigarea”

    Tine minte : cand decizi sa lucrezi in anumite zile acasa trebuie sa iti focalizezi atentia pe munca, aceasta insemnand sa nu incepi ziua vizionand un serial TV in reluare, discutand cu prietenii pe Facebook sau altele asemenea. Dupa finalizarea unei sarcini de lucru poti sa te recompensezi cu pauze de navigare pe Internet , dar sa fie scurte ! In ziua de azi sunt chiar aplicatii care sa te ajute sa ramai concentrat, de exemplu : Anti-Social, Time Out si StayFocused.

    6. Atentie la “chemarea” frigiderului

    Cand lucrezi de casa exista un lucru care parca te chema constant, lucru pe care nu il regasesti intr-un birou obisnuit – si anume frigiderul. Nu numai ca acesta constituie un element de distragere a atentie, dar te si poate determina sa castigi kilograme nedorite.

    7.Atentie la timpul petrecut muncind

    Faptul ca lucrezi de acasa nu inseamna sa muncesti non-stop, zi si noapte. Trebuie sa fii atent si la faptul ca trebuie sa iti reincarci bateriile si sa petreci timp alaturi de familie si prieteni. Trebuie sa te intrebi :    “ Aceasta este o casa sau un birou ?” iar daca raspunsul este “birou” atunci trebuie sa mai reduci din programul de lucru.

     

    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: