Comerțul cu amănuntul: cum pot micile companii să facă economii de costuri și timp?

Comerțul cu amănuntul, cunoscut și sub denumirea de retail, este activitatea de vânzare a bunurilor sau serviciilor direct către consumatorii finali, în cantități mici, pentru utilizare personală sau gospodărească.

Este ultima verigă în lanțul de distribuție către clienții finali.

Comerțul cu amănuntul joacă un rol esențial în economie, asigurând accesul consumatorilor la o gamă largă de produse și servicii, stimulează producția și contribuind la crearea unui număr mare de locuri de muncă. De asemenea, el influențează obiceiurile de consum și poate avea un impact semnificativ asupra economiilor locale și naționale.

Poate îmbrăca mai multe forme precum:

  • magazine fizice: magazine de cartier, supermarketuri
  • magazine online, platforme de marketplace, aplicații mobile.
  • comerț prin corespondență
  • standuri temporare: puncte de vânzare în locații temporare sau sezoniere.

Desfășurarea unei activități în acest domeniu de activitate este una foarte solicitantă fiindcă, de regulă, presupune contact cu un număr mare de clienți, gestionarea unei game diversificate de produse, dar și un control foarte strict al fluxului de numerar. Unul din cele mai importante aspecte ale eficientizării activității este implementarea plăților cu cardul.

Visa, cea mai cunoscută companie din lume care administrează carduri, vine în sprijinul micilor antreprenori cu o platformă dedicată IMM-urilor: Marile afaceri mici unde aceștia pot găsi sfaturi utile cu privire la implementarea platilor cu cardul.

Pe platforma poti gasi informatiile necesare despre cum poti accepta plăți creându-ți un cont de comerciant Visa sau cum poate beneficia afacerea ta de pe urma plăților cu cardul.

Iată câteva moduri prin care acceptarea plăților cu cardul poate eficientiza activitatea unui comerciant:

1. Reducerea timpului de procesare a tranzacțiilor

  • Plățile cu cardul sunt procesate mult mai rapid comparativ cu tranzacțiile în numerar, reducând timpul petrecut la casă.
  • Multe magazine au inclusiv varianta self-checkout care permite clienților să-și finalizeze singuri cumpărăturile, reducând astfel aglomerația și nevoia de personal suplimentar la casele de marcat.

2. Gestionarea eficientă a fluxului de numerar

  • Scade nevoia de gestionare și transport a numerarului, ceea ce reduce costurile și riscurile asociate, cum ar fi pierderile sau furturile.
  • Plățile cu cardul sunt înregistrate automat în sistemele POS de facturare/gestiune, simplificând astfel procesele contabile.

3. Îmbunătățirea experienței clienților

  • Clienții preferă plățile cu cardul datorită securității și confortului oferit, ceea ce poate duce la creșterea satisfacției și loialității acestora.
  • Oferirea de opțiuni multiple de plată (card de credit, debit, contactless, mobile payments) poate atrage un număr mai mare de clienți și poate încuraja cumpărături mai mari.

4. Integrarea cu tehnologia modernă

  • Acceptarea plăților cu cardul facilitează integrarea cu platformele de e-commerce, permițând comercianților să vândă online și să ajungă la o piață mai largă.

5. Reducerea costurilor operaționale

  • Reducerea timpului petrecut de personal pentru procesarea plăților și gestionarea numerarului poate duce la optimizarea forței de muncă și reducerea costurilor de personal.
  • Negocierea comisioanelor de procesare a cardurilor cu furnizorii de servicii de plată poate duce la reducerea costurilor asociate tranzacțiilor.

6. Securitate îmbunătățită

  • Reducerea riscului de fraude.

7. Raportarea vânzărilor

  • Plățile cu cardul permit colectarea de date detaliate despre tranzacții, care pot fi analizate pentru a înțelege comportamentul clienților și pentru a optimiza stocurile și campaniile de marketing.
  • Pe platforma Visa, comerciantii pot beneficia nu numai de sfaturi utile dar și de o multitudine de oferte speciale pentru produse și servicii pe care le pot utiliza în activitatea de zi cu zi, oferte nationale cat și internationale, precum:
  • Shopify: este o platformă de comerț electronic, care oferă utilizatorilor tot ceea ce au nevoie pentru a începe, a conduce și a dezvolta o afacere.  

(https://ro.review.visa.com/dezvoltati-va-afacerea/instrumente-pentru-intreprinderile-mici/small-business-toolkit/tools-services/shopify.html)

Lista completă de oferte speciale poate fi gasită AICI.

Articole similare

Comentariul tau aici