Delimitarea mijloacelor fixe de obiectele de inventar–urmarirea in gestiunea CIEL

Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania, in cadrul programului de informare pentru contabili.

Asa cum se stie, mijloacele fixe sunt active  detinute de o entitate pentru a fi utilizate in productia de bunuri sau prestarea de servicii, pentru a fi inchiriate tertilor sau pentru a fi folosite in scopuri administrative si care sunt utilizate pe parcursul unei perioade mai mari de un an.

Din punct de vedere fiscal pentru a incadra un activ ca mijloc fix exista suplimentar fata de cele doua conditii de mai sus si un plafon al valorii de intrare: suma de 2.500 lei.

Prin optiune, din punct de vedere fiscal, pentru bunurile sub pragul de 2.500 lei, contribuabilul poate opta pentru inregistrarea pe cheltuiala (adica obiecte de inventar) sau pentru amortizarea pe o anumita durata de viata. Optiunea depinde de regula de ce este mai avantajos din punct de vedere fiscal sau de planurile antreprenorului : daca le trece pe cheltuiala in prima luna, va avea un profit mai mic si astfel un impozit pe profit mai mic.

In Ciel gestiune comerciala evidenta mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar se face prin selectarea optiunii Imobilizari, asa cum se vede mai jos :

1

Este importanta urmarirea distincta in gestiune a obiectelor de inventar.  Multe entitati utilizeaza excelul ca o solutie de gestiune insa se supun riscurilor de pierdere a datelor, de lipsa a istoricului inregistrarilor (informatii insuficiente privind provenienta obiectelor), etc.

Ciel gestiune comerciala propune o solutie similara cu cea a mijloacelor fixe, respectand rigorilor acesteia. Astfel,  obiectelor de inventar li se aloca numere de inventar si se permite introducerea de informatii complete cu privire la valoare de inventar, locatia exacta, data punerii in functiune, furnizorul si responsabilul cu gestiunea lor, asa cum se poate observa mai jos.

2

Astfel, la inventariere, se pot pregati foarte rapid listele pe locatii exacte si se poate identifica in orice moment responsabilul cu gestiunea bunurilor.

Ciel te ajuta astfel sa fii organizat si eficient.

Cei care utilizeaza excelul ca modalitate de urmarire a obiectelor de inventar trebuie sa completeze manual toate pozitiile intrate in gestiune, pentru fiecare perioada iar pentru elaborarea de rapoarte trebuie sa cumuleze tabele, sa urmareasca iesirile si multe alte activitati consumatoare de timp.In plus sunt supusi riscurilor asociate oricaror tabele in excel.

Pentru managementul intern,  Ciel permite listarea urmatoarelor rapoarte cu privire la obiectele de inventar :

·         Obiecte de inventar in folosinta

·         Obiecte de inventar neconsumate

·         Obiecte de inventar casate

·         Obiecte de inventar vandute

3

Rapoartele generate pot fi parametrizate, adica se pot stabili  filtre pentru a fi furnizate doar articolele care  indeplinesc anumite conditii.

4

Iata mai jos 5 motive ca sa apelezi la solutia Ciel pentru gestiunea imobilizarilor si a  obiectelor de inventar :

·         asigura un echilibru perfect intre simplitate si cerintele legale de raportare;

·         este rapida si genereaza informatiile necesare prin doar cateva click-uri;

·         are suport nelimitat prin telefon sau email – furnizat de echipe experimentate;

·         are o  interfata prietenoasa, fiind foarte usor de utilizat, chiar daca esti pentru prima data utilizator al aplicatiei.

·         se integreaza perfect cu modulul de contabilitate.

logo_patrat

Citeste si alte articole depre gestiunea imobilizarilor in Ciel:

·         Cele mai utile 3 rapoarte cu privire la imobilizari

·         La ce trebuie sa fii atent in gestiunea imobilizarilor corporale ? 5 Idei practice in CIEL

Articole similare

Comentariul tau aici

×
×