Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT
Atat chitanta cat si dispozitia de plata sunt utilizate pentru a reflecta intrarea de numerar in casieria unitatii.
Chitanta este document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii si se utilizeaza de exemplu la incasarea in numerar a unei facturi de la clienti (atunci cand nu exista casa de marcat).
Dispozitia de incasare este o dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale, fiind utilizata de exemplu la:
• Restituirea de catre un salariat a unui avans neutilizat integral;
• Restituirea unui imprumut acordat de catre societate, de catre un angajat;
• Creditare firma de catre asociat.
Dispozitia de incasare catre casierie se intocmeste pentru incasarea in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, adica din vanzarea produselor si serviciilor firmei. In caz contrar se utilizeaza chitanta.
Citeste si: Ce documente elibereaza profesiile liberale? Bon, factura sau chitanta?
Comanda acum: GHIDUL TREZORERIEI
