Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT
Intr-un comunicat recent publicat pe pagina personala de Facebook ministrul muncii, Violeta Alexandru prezinta cateva consideratii legat de respectarea obligatiei angajatorilor de a comunica locurile de munca vacante.
„..prea puțini oameni care au de oferit locuri de muncă dar și cei care vor să muncească folosesc serviciile ANOFM. Am văzut această realitate dar prioritățile au fost dictate de Covid și de toată muncă de plată a măsurilor active pe care am cerut să se facă la timp – prin ANOFM și prin ANPIS.
Practic, statul nu asigură, în acest moment, platforma în care cererea și oferta să se întâlnească pe piața muncii. Mai direct, oamenii folosesc companii private furnizoare de servicii de recrutare, își folosesc cunoștințele iar ANOFM a ajuns ultimul loc în care ei ajung, mulți doar în momentul în care nu mai au nicio soluție. Știu. ANOFM nu este, în acest moment, un jucător importat pe piața de recrutare iar în cea de formare pare că este decuplată de evoluțiile din piață. Instituția trebuie regândită. Păstrat ceea ce face eficient, evitat să ajungă o simplă instituție care execută plăți. Are potențial de schimbare.
M-am pus în situația celui care își caută un loc de muncă și am văzut așa.
Cele puțin peste 20 000 de anunțuri ale angajatorilor nu reprezintă toată oferta de locuri de muncă din țară. Sunt câteva companii mari de stat care pun anunțuri, platforma ANOFM nu este o soluție pentru antreprenori. Păcat. Crearea platformei are o poveste urâtă. S-a plecat prost.
Deși este o obligație legală a firmelor să comunice agențiilor județene de ocupare a forței de muncă toate locurile de muncă vacante, în termen de 5 zile lucrătoare de la eliberarea acestora, nu se întâmplă acest lucru în România. Culmea, procedura nu este una birocratică. Se pot transmite electronic. Dacă nici obligația legală nu determină firmele să afișeze aceste informații este clar că ANOFM nu este văzută drept instituția – cheie în identificarea de forță de muncă necesară. Bun, firmele nu respect obligația legală (și am cerut verificări) dar nici ANOFM nu face eforturi să ajungă la ele. Nu văd o activitate proactivă de contactare a firmelor pentru a identifica locuri de muncă vacante. Eu când vorbesc despre indicatori de performanță în administrație, sincer merg până la a corela nivelul salarial cu îndeplinirea unor indicatori clari cum ar fi: număr companii contactate pentru a le pune la dispoziție servicii de popularizare a ofertelor de muncă și, în final, număr contracte de muncă încheiate. Până nu avem astfel de indicatori, transparent comunicați public pentru oricine vrea să lucreze într-o instituție publică, vom rămâne la inerția care s-a instalat în sistemul public. Așteptăm, poate ne caută cineva.
Site-ul ANOFM-ului nu se regăsește în primele 20 de afișări după căutarea ”locuri de muncă”, ceea ce nu a fost o surpriză, știind cât de puțin este popularizat. Intrând pe site, m-am pierdut (cum s-au pierdut mulți și au și renunțat, probabil) prin pagini care vorbesc despre legislație, descrierea activității instituției, organigrame, etc.
Am parcurs mai bine de 15 minute încercând sa găsesc ofertele de muncă.” a spus ministrul.