Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Registrele pe care o societate comerciala este obligata sa le detina sunt urmataorele:
- REGISTRUL UNIC DE CONTROL
Contribuabilii, persoane juridice înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, autorizate potrivit legii, au obligaţia sa ţină registrul unic de control. Contribuabilii care nu sunt inregistrati la ONRC pot tine registrul unic de control, în funcţie de opţiune.
Registrul unic de control are ca scop evidentierea tuturor controalelor desfăşurate la contribuabil de către toate organele de control specializate, în domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea în construcţii, protecţia consumatorului, protecţia muncii, inspecţia muncii, protecţia împotriva incendiilor, precum şi în alte domenii prevăzute de lege.
De unde achizitionam acest registru?
Registrul unic de control se eliberează, contra cost, de direcţiile generale ale finanţelor publice din raza teritorială unde îşi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de înregistrare, în cazul comercianţilor, şi pe baza certificatului de înregistrare fiscală, în cazul celorlalte categorii de contribuabili.
LEGE nr. 252 din 10 iunie 2003
- REGISTRUL DE EVIDENTA FISCALA
Contribuabilii, înregistraţi ca plătitori de impozit pe profit (16%), sunt obligaţi să întocmească Registrul de evidenţă fiscală.
Nu este obligatoriu microintreprinderilor.
Registrul se poate tine si in format electronic cu conditia sa se mentina formatul standard. Este nevoie de un singur registru de evidenta fiscala, acesta se păstrează la domiciliul fiscal al contribuabilului. Registrul se completeza pe baza balantei de verificare.
De unde achizitionam acest registru?
Registrul de evidenţă fiscală se eliberează contra cost de unităţile fiscale din raza teritorială în care contribuabilul îşi are declarat domiciliul fiscal, pe baza copiei certificatului de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.
ORDIN nr. 870 din 21 iunie 2005
1.REGISTRUL GENERAL DE EVIDENTA A SALARIATILOR
Se completeaza de catre societatile care au angajati.
Registrul se completează în ordinea încheierii contractelor individuale de munca.
Angajatorii sau, după caz, prestatorii de servicii au obligația de a transmite datele la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își au angajatorii sediul/domiciliul, cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activității de către primul salariat, cu obligația completării acestuia on-line.
Hotararea nr. 905 din 14 decembrie 2017 privind registrul general de evidență a salariaților
– Registre contabile –
- REGISTRUL INVENTAR
Este un document contabil obligatoriu în care se înregistrează elementele de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, grupate în funcţie de natura lor, inventariate de entitate, potrivit legii.
Se completează pe baza inventarierii faptice a fiecărui cont de activ şi de pasiv. Elementele de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii înscrise în Registrul-inventar au la bază listele de inventariere sau alte documente care justifică natura acestor elemente existente la sfârşitul exerciţiului financiar.
2. REGISTRUL JURNAL
Este un document contabil obligatoriu în care se înregistrează cronologic toate operaţiunile economico-financiare efectuate de entitate.
Operaţiunile de aceeaşi natură, realizate în acelaşi loc de activitate (atelier, secţie etc.), pot fi recapitulate într-un document centralizator, denumit jurnal auxiliar, care stă la baza înregistrării în Registrul-jurnal.
Entităţile pot utiliza jurnale auxiliare pentru: operaţiunile de casă şi bancă, decontările cu furnizorii, situaţia încasării-achitării facturilor etc.
Înregistrările din Registrul-jurnal trebuie să cuprindă elemente cu privire la: felul, numărul şi data documentului justificativ, explicaţii privind operaţiunile respective şi conturile sintetice debitoare şi creditoare în care s-au înregistrat sumele corespunzătoare operaţiunilor efectuate.
3. REGISTRUL CARTEA MARE
Este un document contabil obligatoriu în care se înregistrează lunar şi sistematic, prin regruparea conturilor contabile, mişcarea şi existenţa tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii.
Listarea registrului Cartea mare se efectuează la cererea organelor de control, precum şi pentru necesităţile entităţii.
Legea nr. 82 din 24 decembrie 1991