În cazul activităţii de desfacere de mărfuri se disting două metode de evidenţă a gestiunilor: metoda global valorică – se foloseşte în special în cazul vânzărilor prin magazine, iar evidenţa mărfurilor are loc la preţul de vânzare al bunurilor, iar scăderea din gestiune a mărfurilor vândute se efectuează printr-un coeficient K. La acest tip de evidenţă se utilizează următoarele documente:…
Mai multCategory: Instrumente diverse
Descarca gratuit Ghidul mijloacelor fixe
Mijloacele fixe reprezintă obiectul sau complexul de obiecte care se utilizează ca atare și îndeplinește cumulativ următoarele condiții: are o valoare de intrare mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a guvernului (începând cu 01.07.2013 valoarea stabilită prin HG nr.276/2013 este de 2.500 lei) și au o durată normală de utilizare mai mare de un an. În categoria mijloacelor fixe…
Mai mult3 greseli frecvent practicate de antreprenori
Iata trei greseli comune pe care unii manageri le fac in contabilitate: Multi manageri considera vanzarile ca fiind venituri, inainte ca serviciul sau produsul sa fie livrat si inainte de incasarea efectiva a contravalorii bunurilor vandute si servicilor prestate. Astfel, cand se incheie o vanzare intr-o anumita zi a lunii, doar dupa livrarea produselor la client sau in urma prestarii serviciului…
Mai multRegistrul jurnal de incasari si plati – cum se completeaza de catre intreprinderile individuale?
Intreprinderile individuale au obligatia organizarii si tinerii evidentei contabile in partida simpla si sa completeze Registrul jurnal de incasari si plati, Registrul-jurnal si alte documente contabile prevazute de legislatia de drept. Contabilitatea in partida simpla presupune evidentierea incasarilor si platilor in Registrul jurnal de incasari si plati, iar venitul net anual se calculeaza ca si diferenta intre cheltuielile efectuate in scopul…
Mai multNOU in Libraria Contzilla! Cartea angajatului, peste 100 de informatii obligatorii, eficiente si necesare intr-o firma.
In zilele noastre, pentru ca o firma sa prinda viata este nevoie de o excelenta colaborare si comunicare intre anagajatori si angajatii acesteia. Prin urmare, stim ca timpul nu ne ofera confortul necsesar pentru a stabili relatii stranse cu angajatii. Ce poti face tu ca si companie pentru stimularea acestei relatii? Pune la dispozitia angajatului tau un manual in care…
Mai multCat timp se arhiveaza statul de plata? Cadru legislativ
In Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, este reglementat si statul de salarii cu normele specifice de intocmire si utilizare aferente acestuia. Potrivit legislatiei in vigoare, acestea stabilesc ca documentul se intocmeste lunar (pe sectii, ateliere , servicii etc) fie intr-un exemplar, fie in doua exemplare, dupa caz. Documentele care…
Mai multTrebuie sa faci un retur de marfa? Afla cum se inregistreaza in contabilitate
Cum se inregistreaza in contabilitate un retur de marfa? Luam un exemplu ipotetic: o entitate face un retur de marfa in suma de 10.000 lei +TVA . Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, in cazul marfurilor returnate de clienti in acelasi exercitiu financiar in care a avut loc operatiunea de vanzare, se corecteaza conturile 4111 Clienti, 707 Venituri din vanzarea marfurilor, 607 Cheltuieli privind…
Mai multCe obligatii ai in ceea ce priveste ambalarea si etichetarea produselor din magazin?
La vânzarea produsului sau la prestarea serviciului comerciantul ori, după caz, prestatorul trebuie să aducă cu bună-credinţă la cunoştinţă consumatorului, la solicitarea acestuia, pe lângă informaţiile furnizate prin etichetare, marcare şi ambalare şi informaţii corecte şi utile privind caracteristicile produsului sau serviciului, condiţiile de vânzare şi modul de utilizare. Informaţiile furnizate prin etichetare, marcare, ambalare vor respecta prevederile legale…
Mai multScurt ghid privind clasarea si pastrarea documentelor economice
Faza finala a circulatiei documentelor o constituie clasarea lor la dosar, dupa rezolvarea completa si definitiva a acestora. Prin clasare se intelege aranjarea documentelor intr-o anumita ordine, strict determinata in scopul asigurarii pastrarii lor in bune conditii si pentru a fi usor gasite in vederea obtinerii de informatii necesare. Clasarea documentelor in dosare se poate face dupa mai multe criterii:…
Mai multFactura si avizul de insotire, 2 documente de insotire a marfii. Afla totul despre ele
Avizul de insotire a marfii – ghid complet Factura – informatii utile
Mai multTermene de valabilitate : certificat de atestare fiscala, certificat constatator, adeverinta medicala, cazier judiciar, rezervare nume de firma
Cele mai multe documente administrative pe care le emit institutiile statului sau pe care le depuneti voi la Registrul Comertului au un termen de valabilitate precis. Cateva exemple de documente importante: Hotararea AGA – este obligatoriu sa aiba inscris pe ea data la care a fost emisa. Termenul de valabilitate este de15 zile. Daca nu se indeplineste acest termen, hotararea…
Mai multRegistrul unic de control – afla totul despre acest registru in 5 fraze
Este un registru pe care contribuabilii, persoane juridice înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. au OBLIGATIA sa il detina; Pentru ceilalti contribuabili, detinerea acestuia este OPTIONALA; In acest registru se trec TOATE controalelor desfăşurate la contribuabil de către toate organele de control specializate, în domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea în construcţii, protecţia consumatorului, protecţia muncii, inspecţia muncii,…
Mai mult27 de informatii utile si obligatorii pentru un contabil
5 informatii cu privire la sistemul simplificat de contabilitate 7 lucruri importante despre registrele de contabilitate 7 lucruri elementare despre REVISAL 8 lucruri pe care este obligatoriu sa le stii daca detii casa de marcat
Mai multTaxa hoteliera- cat trebuie sa lasi consiliului local pentru sederea in regim hotelier?
Consiliul local poate institui o taxă pentru şederea într-o unitate de cazare, într-o localitate asupra căreia consiliul local îşi exercită autoritatea, dar numai dacă taxa se aplică conform prezentului articol. Taxa pentru şederea într-o unitate de cazare, denumită în continuare taxa hotelieră, se încasează de către persoanele juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea, o dată cu luarea în evidenţă…
Mai multDetii mai multe cladiri? Afla cu cat iti este majorat impozitul in acest caz
Persoanele fizice care au în proprietate două sau mai multe clădiri datorează un impozit pe clădiri, majorat după cum urmează: a) cu 65% pentru prima clădire în afara celei de la adresa de domiciliu; b) cu 150% pentru a doua clădire în afara celei de la adresa de domiciliu; c) cu 300% pentru a treia clădire şi următoarele în afara celei de la…
Mai multCare sunt impozitele si taxele pe care le platim la nivel local?
Impozitele şi taxele locale sunt după cum urmează: a) impozitul pe clădiri; b) impozitul pe teren; c) taxa asupra mijloacelor de transport; d) taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi autorizaţiilor; e) taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate; f) impozitul pe spectacole; g) taxa hotelieră; h) taxe speciale; i) alte taxe locale. Sursa: Codul fiscal
Mai multProforma – documentul justificativ pentru efectuarea de plati prin intermediul bancii
Proforma este un document emis de vanzator prin care specifica produsele ce se vor vinde, cu caracteristicile lor principale si pretul. De foarte multe ori cand doriti sa efectuati o plata in contul unei intreprinderi pentru achizitionarea de produse , la ghiseul bancii respective va este cerut un document justificstiv, respectiv o proforma. Proforma nu are valoare fiscala si nici…
Mai multCare sunt limitele pentru plata taxelor vamale si TVA la import ?
Bunuri primite de catre persoane particulare ca urmare a comenzilor făcute prin Internet, corespondenţă, telefon sau telechat, a caror valoare globala nu depaseste 10 EUR/trimitere sunt scutite de la plata taxelor vamale si a TVA. Nu se acorda scutiri de la plata taxelor vamale, TVA si accize pentru produse alcoolice, parfumuri si ape de toaleta, tutun si produse din tutun.…
Mai multCum interpretezi si identifici mai usor greselile dintr-o balanta?
Pentru a identifica principalele erori de intocmire a unei balante contabile, iata cateva idei de interpretare care ne poate stimula in detectarea unor erori: Sa fie completa– se va verifica daca balanta incepe cu clasa 1 de conturi si se termina cu clasa 7 de conturi. Conturile de venituri si de cheltuieli sa fie inchise– se va verifica daca conturile…
Mai multTratamentul fiscal al delegarii/detasarii – referitor la impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii
Indemnizatia si orice alte sume de aceeasi natura, primite de salariati , pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, in limita a de 2.5 ori nivelul legal stabilit prin hotarare a Guvernului pentru personalul din institutiile publice : Nu este inclusa in veniturile salariale si nu este impozabila in sensul impozitului…
Mai mult