Stornarea vs anularea facturilor – termenul zilei

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Factura joaca in rol foarte important in activitatea oricarei societati si este unul dintre cele mai utilizate documente contabile. In activitatea de zi cu zi, orice societate poate sa fie pusa in situatia in care este nevoita sa storneze sau sa anuleze o factura.

Care este diferenta?

Anularea facturilor presupune taierea tuturor exemplarelor cu o linie si scrierea pe ele ANULAT.  Acest lucru se procedeaza pentru toate cele trei exemplare ale facturii, dupa care se capseaza si se pastreaza in evidenta contabila.

Atentie! Facturile se pot anula doar daca factura nu a fost transmisa catre beneficiar.

Stonarea facturilor reprezinta o operatiune similara anularii, dar care presupune intocmirea unei alte facturi identice celei care se storneaza, dar cu toate valorile pe minus. O factura se storneaza atunci cand se doreste rectificarea informatiilor, cand factura a fost emisa cu o suma gresita, dar si in cazul in care clientul returneaza produsele. Stornarea este solutia ideala pentru corectarea unei facturi emise anterior si care a fost deja trimisa clientului.

In cazul in care am transmis factura eronata beneficiarului, avem doua posibilitati:

  • fie emitem o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte;
  • fie emitem o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent emitem o factura cu valorile cu semnul minus in care vom inscrie numarul si data facturii corectate.

Nu se vor putea face stornari si anulari pe motiv de neplata a facturilor daca marfurile si serviciile au fost deja livrate. Insa daca este vorba despre servicii facturate in avans, se poate face stornare.

Autor articol: Diana Lodoaba, economist, profil Linkedin -click aici-

Articole similare