Principalele elemente pe care trebuie sa le contina un proces-verbal privind rezultatele inventarierii sunt: – data intocmirii, – numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, – numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, – gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, – data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, – rezultatele inventarierii, – concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor…
Mai multCategory: Instrumente diverse
Ce reprezinta capacitatea de exercitiu a unei persoane?
Codul civil defineste capacitatea de exercitiu a unei persoane fizice ca fiindaptitudinea persoanei de a-si exercita si de a-si asuma obligatii savarsind acte juridice. Capacitatea poate lipsi, poate fi restransa sau poatefi deplina. Lipsa deplina a capacitatii de exercitiu Potrivit Codului Civil, persoanele lipsite de capacitatea de exercitiu sunt: minorii sub 14 ani persoanele puse sub interdictie judecatoreasca (incapabilii). Lipsirea…
Mai multCare sunt avantajele unui acreditiv documentar?
Avantaje acreditivul conferă siguranţă tuturor părţilor implicate (cumpărător, vânzător, banca emitentă) deoarece plata se efectuează numai dacă se dovedeşte că furnizorul a respectat în totalitate condiţiile prevăzute în acreditiv siguranţa cumpărătorului că plata mărfii/serviciilor se va face numai contra documente ce atestă expedierea şi care sunt strict conforme cu termenii şi condiţiile acreditivului siguranţa furnizorului (beneficiarul) de a încasa contravaloarea mărfii/serviciilor şi…
Mai multTranzactiile in numerar devanseaza tranzactiile online
Desi in majoritatea statelor tranzactiile online ocupa primul loc, la noi in tara tranzactiile in numerar devanseaza pe cele online. Potrivit datelor publicate de Banca Nationala a Romnaiei, pana in prezent au fost emise 44 de milioane de carduri, insa dintre acestea doar 10.6 milioane sunt active. Detinatorii de carduri aleg sa retraga sumele pe care le au in contul…
Mai multComertul international – care sunt conditiile INCOTerms ?
In orice contract de vanzare international se pune problema stabilirii modalitatilor de livrare, a transferului riscurilor si a repartizarii intre vanzator si cumparator a cheltuielilor aferente transportului marfurilor (asigurarea marfii, contravaloarea transportului). Incoterms reprezinta termenii comerciali international acceptati ce stabilesc conditiile de livrare,specificand obligatiile vanzatorului si cumparatorului. Sunt grupate in 4 mari grupe. E -( Expediere) *EXW* (Ex Works) –…
Mai multComert online – este nevoie de emiterea de bonuri fiscale?
In conformitate cu prevederile OUG 28/2009 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronic fiscal, in cazul comerţului cu amănuntul prin comis-voiajori, precum şi prin corespondenţă, cu excepţia livrărilor de bunuri la domiciliu efectuate de către magazine pe baza de comanda nu se precizeaza obligativitatea detinerii unui aparat de marcat electronic fiscal daca livrarea se face prin…
Mai multClientul nu recunoaste factura sau ai emis o factura eronata. Cum trebuie sa procedezi?
Ce trebuie sa faci atunci cand ai un client care nu recunoaste o factura? Sau cand in contabilitate este o factura de marfa, iar marfa nu a fost livrata? Cum trebuie sa procedezi? OMFP 3055/2009 prevede ca ,, La scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sint prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze…
Mai multRegistrul jurnal de incasari si plati – document completat de o Intreprindere Individuala platitoare de TVA
Intreprinderile individuale au obligatia organizarii si tinerii evidentei contabile in partida simpla si sa completeze Registrul jurnal de incasari si plati, Registrul-jurnal si alte documente contabile prevazute de legislatia de drept. Contabilitatea in partida simpla presupune evidentierea incasarilor si platilor in Registrul jurnal de incasari si plati, iar venitul net anual se calculeaza ca si diferenta intre cheltuielile efectuate…
Mai multCe entitati au obligativitatea intocmirii situatiilor financiare in conformitate cu IFRS?
Potrivit legislatiei in vigoare din Romania, anumite entitati sunt obligate sa intocmeasca situatiile financiare in conformitate cu IFRS. Aceste entitati sunt: Instituțiile de credit începând cu anul 2006 Instituțiile “de interes public” au voie (au opțiunea)să întocmească și un set de situații financiare începând cu anul 2007 în conformitate cu IFRS. Instituțiile de interes public sunt: Societățile de asigurare și reasigurare…
Mai multCe presupune detasarea sau delegarea unui angajat?
Stii care e diferenta dintre detasare si delegare? De cele mai multe ori se fac confuzii intre cei doi termeni si anume: delegare si detasare. Detasarea presupune ca un angajat va fi scos din cadrul unui angajator si transferat in cadrul altui angajator. Detasare nu poate fi refuzata de catre angajat doar daca acesta din urma are motive temeinice si…
Mai multDiferenta dintre EBIT si EBITDA
EBIT (Earnings before interest and taxes- Profitul inainte de impozit si taxe) – este un indicator care masoara volumul rezultatului obtinut de o societate care nu a fost influentat de cheltuielile cu plata dobanzilor. EBIT = Profitul brut + Cheltuielile cu dobanda EBITDA (Earnings before Interest, Taxes, Depreciation, Amortization – Rezultatul brut inainte de deducerea dobanzilor, a impozitului pe profit…
Mai multCe reprezinta fondul de rulment al unei societati?
Fondul de rulment este un indicator care este reprezentat de situatia in care sursele permanente ale unei entitati sunt mai mari decat necesitatile permanente de alocare a disponibilitatilor banesti, astfel entitatea dispunand de un excedent de resurse permanente. Fondul de rulment poate fi vazut ca si o marja de securitate financiara care asigura entitatea ca va face fata riscurilor…
Mai multCasa de marcat fiscal (ghid practic) – informatii utile
Cine trebuie sa detina aparat de marcat electronic fiscal? Cine nu are obligatia detinerii unei case de marcat? De unde iti poti procura un aparat de marcat electronic fiscal? Ce bonuri se pot emite? Ce documente emise de casa de marcat se arhiveaza? Registrul special de interventii Cine trebuie sa detina aparat de marcat electronic fiscal? Aparatele de marcat…
Mai multAtributiile unui CFO
CFO sau Chief financial oficer este persoana resposabila cu urmatoare activitati in cadrul unei companii : – Planificare : astfel un CFO trebuie sa traseze stragia companiei din punct de vedere financiar , raspunde de bugete si de stabilirea unui sistem de masurare a performantei; – Furnizarea de informatii financiare – in formatul necesar prezentarii unor alte parti interesate ,…
Mai multPrimele estimari privind PIB pe trimestrul 2 din 2014
Conform primelor estimări ale INS, produsul intern brut în trimestrul II 2014 a fost, în termeni reali, mai mic cu 1,0% comparativ cu trimestrul I 2014 PIBT = VAB + IP – SP unde: VAB = valoarea adăugată brută la preţ de bază ; IP = impozitele pe produs; SP = subvenţiile pe produs
Mai multCum se determina impozitul pe veniturile obtinute din activitati independente?
Multi contribuabili isi desfasoara activitatea in una din urmatoarele forme : ntreprindere Individuala (II), Intreprindere Familiala (IF) si Persoana Fizica Autorizata(PFA) , acestea avand un tratament distinct fata de persoanele juridice in vederea calculului impozitului pe venit. Cum se determina impozitul pe venit? Care este profitul impozabil in acest caz? Veniturile care se obtin din aceste activitati sunt recunoscute…
Mai multCum se anuleaza creantele neincasate? Informatii, inregistrari contabile
Termenul de prescriptie pentru creantele comerciale in Romania este de 3 ani. Nu de putine ori, furnizorii nu reusesc sa isi incaseze creantele de la clientii lor fie datorita incapacitatii acestora de plata, fie din cazul deja iminent cand pentru partenerul de afaceri a fost declarat falimentul. Pentru scoaterea din evidenta a creantelor neincasate, societatea comerciala trebuie sa demonstreze…
Mai multNota de receptie si constatare de diferente – informatii utile
C el mai utilizat document si care este necesar aproape in fiecare societate este nota de receptie si constatare de diferente. Este un document justificativ, fara regim special, care serveste la : receptia bunurilor aprovizionate, incarcarea in gestiune, inregistrarea in contabilitate, act de proba in litigiile cu furnizorii, stabilirea diferentele constatate la receptie; Se intocmeste de catre gestionarul care receptioneaza…
Mai multPrincipalele caracteristici ale unei balante de verificare
Care sunt principalele caracteristici ale unei balante de verificare? Verifica corectitudinea si exactitatea inregistrarii operatiilor economice in conturi Asigura legatura intre conturi si bilant Contine toate conturile utilizate de o unitate patrimoniala Verifica concordanta dintre totalul inregistrarilor din Registru Jurnal si totalul rulajelor debitoare si creditoare din balanta Prin verificarea corectitudinii si exactitatii inregistrarii operatiilor economice in conturi, se folosesc…
Mai multJurnalul privind decontarile cu furnizorii – informatii utile
Jurnalul privind decontarile cu furnizorii este un jurnal auxiliar care se utilizeaza pentru inregistrarea operatiunilor aferente decontarilor cu furnizorii pentru materiale, marfuri, lucrari executate , servicii prestate. Serveste pentru tinerea contabilitatii furnizorilor si la completarea registrului Cartea mare. Se intocmeste in cadrul compartimentului financiar-contabil fie pentru toti furnizorii, fie defalcat pe furnizori principali, furnizori secundari etc. Documentele justificative si…
Mai mult