5 informatii cu privire la contractele incheiate la distanta

  1. Ce este un contract la distanta?

Contractul la distanta este un contract incheiat prin acordul partilor fara ca acestea din urma sa fie nevoite sa se deplaseze, fiind astfel nevoie doar de un mijloc de comunicare (de exemplu: e-mail, fax, telefon etc).

  1. Contractul prin telefon

Nu de putin ori au fost  situatii cand ati fost contactati telephonic pentru anumite oferte iar simplul acord ,,DA, doresc oferta’’ reprezinta faptul ca v-ati dat acordul asupra incheierii contractului.

  1. Avantaje si dezavantaje

Principalul avantaj este faptul ca nu necesita deplasare partilor, astfel economisind timp. Dezavantajul este ca de multe ori nu se precizeaza foarte exact si in detaliu toate informatiile contractuale.

  1. Ce informatii trebuie sa fie prezentate intr –un contract la distanta?
  • datele de identificare a furnizorului, iar, in cazul convorbirilor telefonice, si scopul comercial al comunicarii,
  • caracteristicile esentiale ale serviciilor oferite, precum si perioada de valabilitate a ofertei sau a tarifelor,
  • contravaloarea planului tarifar, minutele, SMS-urile sau traficul de date inclus, daca este cazul, extraoptiunile disponibile si contravaloarea acestora, tarifele pentru depasirea unitatilor incluse, dupa caz, tariful de conectare sau instalare, precum si valoarea totala aferenta intregii perioade contractuale initiale, cu toate taxele incluse,
  • conditiile de utilizare a traficului inclus, dupa caz,
  • daca este cazul, pretul echipamentului terminal oferit, modalitatile de efectuare a platii, precum si modalitatea si costurile de livrare a acestuia,
  • data la care este considerat incheiat contractul,
  • daca este cazul, durata contractuala minima, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile,
  • dreptul consumatorului de a denunta unilateral contractul si termenul de exercitare a acestuia,
  • modalitatile prin care pot fi obtinute informatii detaliate privind oferta comerciala a furnizorului.
  1. Dreptul de denuntare a contractului la distanta

Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Articole similare

Comentariul tau aici