Cand se comunica avizul de inspectie fiscala?

Conform prevederilor legale ale Codului de procedura fiscala,  avizul de inspecție fiscală se comunică contribuabilului, în scris, înainte de începerea inspecției fiscale, astfel: a)cu 30 de zile pentru marii contribuabili; b)cu 15 zile pentru ceilalți contribuabili.   Avizul de inspecție fiscală se comunică la începerea inspecției fiscale în următoarele situații: a)în cazul efectuării unei inspecții fiscale la un contribuabil aflat în procedura de insolvență;…

Mai mult

Plateste pana la 31 martie impozitul pe constructii si primesti o bonificatie

IMPORTANT! Se acordă bonificaţie pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31.03.2015, a impozitului pe clădire, a impozitului pe teren şi a impozitului pe mijloacele de transport, datorat pe întregul an de către persoanele fizice! Începând cu anul 2015, impozitul pe construcţii se calculează prin aplicarea unei cote de 1% asupra valorii construcţiilor existente în patrimoniul contribuabililor la data…

Mai mult

Depozitare temporara de produse finite la terti? Afla inregistrarile contabile

O societate neplatitoare de TVA trimite la terti produse finite spre depozitare intrucat aceasta nu detine spatiu suficient. Depozitarea e temporara, valoarea produselor finite este de 10.000 lei, chiria este de 600 lei, plus TVA. Dupa o luna, produsele finite sunt aduse inapoi. Rezolvare: Se trimit produsele finite la terti 354                  =                      345      10.000 lei Inregistrare cheltuiala cu chiria %                    …

Mai mult

Inspectia fiscala la sediile secundare

Inspecţia fiscală se exercită asupra tuturor persoanelor, indiferent de forma lor de organizare, care au obligaţii de stabilire, reţinere şi plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat, prevăzute de lege. În cazul contribuabililor care au sedii secundare, inspecţia fiscală se va exercita, de regulă, concomitent la sediul principal şi la sediile secundare de către…

Mai mult

Cele 5 aspecte referitoare la capacitatea juridica a salariatului

Persoana fizică dobândeşte capacitate de muncă la împlinirea vârstei de 16 ani.  Persoana fizică poate încheia un contract de muncă în calitate de salariat şi la împlinirea vârstei de 15 ani, cu acordul părinţilor sau al reprezentanţilor legali, pentru activităţi potrivite cu dezvoltarea fizică, aptitudinile şi cunoştinţele sale, dacă astfel nu îi sunt periclitate sănătatea, dezvoltarea şi pregătirea profesională. Încadrarea…

Mai mult

Ce sistem de impozitare a venitului alegi? Cel cu norma fixa de venit sau sistemul real?

Firmele pot opta pentru calculul impozitului de venit fie pentru sistemul de impozitare cu norma fixa de venit, fie pentru sistemul real de impozitare. Firmele care au optat pentru sistemul de impozitare cu norma fixa de venit datoreaza impozit 16% (cota unica) din respectiva norma, indiferent de nivelul real al veniturilor realizate, iar cele care au optat pentru un sistem…

Mai mult

Acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in MO

1. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 612/2015 privind abrogarea art. 3 alin. (3) din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.781/2014 pentru aprobarea utilizarii semnaturii electronice extinse la derularea formalitatilor vamale pentru marfurile introduse în si scoase din Uniunea Europeana prin birouri vamale din România (M. Of. nr. 158 din 6 martie 2015) 2. Ordinul…

Mai mult

Legea zilierilor – cele mai importante 9 lucruri de stiut

Durata activitatii ocazionale care poate fi exercitata in temeiul prevederilor prezentei legi este de minimum o zi, corespunzator cu 8 ore de munca. Durata zilnica de executare a activitatii unui zilier nu poate depasi 12 ore. Zilierul minor care are capacitatea de munca va putea lucra 6 ore pe zi dar nu mai mult de 30 de ore pe saptamana.…

Mai mult

Decontul de cheltuieli – cand trebuie intocmit?

Decontul de cheltuieli se intocmeste de regula pentru acele cheltuieli facute care nu au la baza factura, ci doar bon fiscal. Cu toate ca bonul fiscal a carui valoare este sub 100 Eur se poate deduce chiar daca nu are atasata o factura, de regula trebuie intocmit decontul de cheltuieli. Astfel , decontul de cheltuieli serveste ca: – document pentru…

Mai mult

Concediu ingrijire copil – 5 lucruri elementare de stiut

Indemnizatia pentru ingrijirea copilului este in cuantumulul de 85 % din media veniturilor nete inregistrate in ultimile 12 luni anterioare nasterii; Indemnizatia se calculeaza in functie de indicatorul social de referinta. In anul 2015, acesta este in valoare de 500 lei. În situaţia în care naşterea copilului se produce înainte de termen, perioada de 12 luni se diminuează cu perioada…

Mai mult

Detii un magazin? Afla principalele reguli de care trebuie sa tii cont

1 Reguli privind ambalarea si etichetare La vânzarea produsului sau la prestarea serviciului comerciantul ori, după caz, prestatorul trebuie să aducă cu bună-credinţă la cunoştinţă consumatorului, la solicitarea acestuia, pe lângă informaţiile furnizate prin etichetare, marcare şi ambalare şi informaţii corecte şi utile privind caracteristicile produsului sau serviciului, condiţiile de vânzare şi modul de utilizare. Informaţiile furnizate prin etichetare, marcare,…

Mai mult

Ce trebuie sa faci daca ai intocmit gresit o factura?

In activitatea unui intreprinzator este foarte probabil ca cel putin o data acesta sa aiba de a face cu stornarea sau anularea unei facturi. In vederea corectarii unei facturi se procedeaza astfel: a) in cazul in care nu am transmis factura catre beneficiar, anulam factura eronata si emitem o noua factura corecta; b) in cazul in care am transmis factura eronata…

Mai mult

Amortizarea fiscala – ce trebuie sa stim?

Cheltuielile aferente achiziţionării, producerii, construirii, asamblării, instalării sau îmbunătăţirii mijloacelor fixe amortizabile se recuperează din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizării potrivit prevederilor prezentului articol. Mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporală care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: a) este deţinut şi utilizat în producţia, livrarea de bunuri sau în prestarea de servicii, pentru a fi închiriat terţilor sau în scopuri…

Mai mult

Cheltuielile cu sponsorizarea – cadru legislativ

Sumele virate drept sponsorizare nu sunt cheltuielile deductibile la determinarea profitului impozabil, insa trebuie retinut faptul ca in limita sumei sponsorizate, sponsorul beneficiaza de credit fiscal prin scaderea din impozitulul pe profit datorat bugetului de stat sumele aferente sponsorizarii in limita minima de 3 la mie din cifra de afaceri, dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat. Sumele…

Mai mult

Impozitul pe reprezentante – stabilirea si plata impozitului

Orice persoană juridică străină, care are o reprezentanţă autorizată să funcţioneze în România, potrivit legii, este obligata sa plateasca un impozit anual. Stabilirea impozitului Impozitul pe reprezentanţă pentru un an fiscal este egal cu echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro, stabilită pentru un an fiscal, la cursul de schimb al pieţei valutare, comunicat de Banca Naţională a României,…

Mai mult

Aria de aplicabilitate a OUG nr. 170/2015 – contabilitate in partida simpla

 Prezentele reglementari potrivit OUG 170/2015 cu privire la contabilitatea primara se aplica de catre: 1. persoanele fizice si asocierile fara personalitate juridica, ale caror venituri sunt supuse impozitului pe venit in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal), al caror venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor…

Mai mult

Exemplu de calcul contributiile de asigurari sociale – normele metodologice Codul fiscal

Normele metodologice din Codul fiscal ne exemplifica  calculul contributiilor de asigurari sociale. Exemplu de calcul al contribuţiei de asigurări sociale datorate de angajator. Se folosesc următoarele simboluri: N = cota de contribuţie pentru condiţii normale de muncă (26,3%); D = cota de contribuţie pentru condiţii deosebite de muncă (31,3%); S = cota de contribuţie pentru condiţii speciale de muncă şi…

Mai mult

Impozitarea veniturilor din pensii – cadru legislativ

Veniturile din pensii sunt reglementate de Codul fiscal. Impozitul lunar aferent venitului din pensii se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 16% asupra venitului impozabil lunar din pensii determinat prin deducerea din venitul din pensii, în ordine, a următoarelor: – a contribuţiilor obligatorii calculate, reţinute şi suportate de persoana fizică; şi – a unei sume neimpozabile lunare de 1.000…

Mai mult

Documentele financiar-contabile electronice – se pot arhiva?

Arhivarea documentelor financiar-contabile se poate realiza si electronic. Ce este diferit in acest mod de arhivare? OMFP 3512/2008 ne furnizeaza cerintele minimale cu privire la aceasta problema. In vederea arhivarii electronice trebuie să existe un plan de securitate al sistemului informatic, cuprinzând măsurile tehnice si organizatorice care să asigure următoarele cerinte minimale: confidentialitatea si integritatea comunicatiilor; confidentialitatea si nonrepudierea tranzactiilor;…

Mai mult