Avantajele utilizarii cardurilor de companie: angajat, angajator, contabil, discounturi la certificate digitale

Unul din cele mai importante aspecte in cadrul unei firme, indiferent de marime este monitorizarea cash-flow-ului.

Un bun control al cash flow-ului este posibil utilizand intrumente adecvate. In acest sens, o solutie foarte utila pe care o au la indemana companiile este utilizarea cardurilor de business pentru achizitii.

In primul rand, ca sa incepem cu inceputul  – cardurile de business sunt carduri care au la baza contul companiei, dar care sunt emise pe numele unui angajat al companiei. Teoretic, o companie poate emite chiar un numar nelimitat de astfel de carduri, pentru angajatii care efectueaza frecvent plati in numele firmei.

La fel ca si cardurile emise pe numele unei persoane fizice, cardurile business, pot sa fie carduri de debit (care acceseaza contul curent al unei firme) sau carduri de credit (care au atasate, in spate, o linie de credit) a companiei.

Utilizarea de carduri de business prezinta numeroase avantaje atat din punctul de vedere al firmei, angajatilor dar si al departamentelor financiare.

Din punctul de vedere al firmei avantajele sunt:

  • cardurile pot fi utilizate pentru orice tipuri de cheltuieli, inclusiv pe Internet, rapid si cu decontare imediata (vs clasica decontare cu ordin de plata sau cu numerar)
  • o buna monitorizare a platilor care se efectueaza din companie
  • nu se mai lucreaza cu numerar, supus restrictiilor impuse de legislatie si mult mai greu de gestionat
  • economie de timp si implicit de costuri
  • datorita efectelor digitalizarii, prin plata cu cardul beneficiarii pot avea imediat la dispozitie de produsele cumparate si documentele justificative (de exemplu facturile si accesul la serviciu, in cazul achizitiilor online de servicii).
  • la fel ca si cardurile emise pentru o persoana fizica si cardurile business pot fi salvate in walleturile de mobile (Apple Pay, Google Pay sau alte wallet-uri) si astfel, posesorii pot face platile inclusiv cu telefonul mobil.

Afacerile mici sunt in special avantajate prin utilizarea acestor carduri, deoarece nu au departamente dedicate de achizitii si decontari si pentru ele flexibilitatea si rapiditatea in efectuarea achizitiilor este importanta.

Pentru a veni în sprijinul micilor antreprenori, Visa a lansat in anul 2021 o platforma MarileAfaceriMici.ro.

„ Nu-i nimic mic la afacerea ta”  – ofera informații, soluții și oferte exclusive pentru IMM-uri, de la diferiti parteneri.

Pe aceasta platforma se pot gasi informatii foarte utile cu privire la:

  • dezvoltarea afacerii online
  • vanzare online
  • crearea unui site
  • soluțiile de acceptare a plaților cu cardul în magazin sau online si multe alte informatii.

Pe platforma pusa la dispozitie de catre Visa se pot regasi oferte speciale pentru diverse tipuri de servicii cum ar accesul la semnatura digitala.

Ofertele sunt accesibile prin plata cu cardul Visa Business emis de orice banca din România.

Spre exemplu, fiindca semnatura digitala a devenit o necesitate, Visa vine in intampinarea antreprenorilor cu o oferta speciala:

TRANS SPED: 50% discount pentru semnatura electronica în cloud.

Certificatul poate fi cumparat direct de pe platforma prin completarea unui formular.

O alta oferta la fel de avantajoasa este   Black Cab: 10% discount automat la toate serviciile din BlackCab App

Alte oferte sunt:

  • Pachet PFA cu 50% discount la aplicatia SOLO
  • Servicii de facturare cu 50% discount SmartBill
  • Servicii medicale cu 50% discount Regina Maria

Aceste oferte speciale prezinta avantajul ca pot fi regasite centralizat pe platfoma Visa  si pe de alta parte permit reducerea costurilor pe care societatile le au cu diverse servicii.

Pentru firmele mici, toate aceste avantaje se pot concretiza in economii importante de costuri.

Din punct de vedere al angajatului:

  • simplitate in efectuarea de achizitii pentru societate
  • evidenta tuturor cheltuielilor decontate pentru societate este usor de regasit pe extrasul de banca aferent contului de business si prin urmare deconturile de cheltuieli sunt usor de intocmit.
  • angajatul are singuranta atunci cand se deplaseaza intr-o delegatie ca are resursele necesare pentru a achita cheltuielile pe care le implica delegatia: hotel, mancare, transport. Utilizand cardul nu mai trebuie sa isi bugeteze resurse pe contul personal sau sa solicite avansuri de decontare. Sumele necesare sunt imediat disponibile pentru efectuarea de plati. Un exemplu important este cel al angajatilor care lucreaza in transporturi, angajati care trebuie sa alimenteze des mijlocul de transport sau sa plateasca cazare.

Nu in ultimul rand, din punctul de vedere al departamentelor financiar contabile avantajele sunt:

  • usurinta in procesarea deconturilor de cheltuieli
  • reconcilierea sumelor platite cu deconturile primite de la angajati este mult mai usor de realizat si astfel monitorizarea deconturilor este simplificata.
  • extrasele de banca sunt usor de obtinut din aplicatiile de internet banking
  • prin setarea de limite pentru tranzactii se asigura un control eficient al costurilor companiei.

Asadar, pe langa beneficiile pe care le au cardurile Visa pentru activitatea proprie, exista si o lista intreaga de oferte speciale de care se pot bucura beneficiarii cardurilor. Lista completa este disponibila AICI.

Articole similare

Comentariul tau aici