Ce intelegem prin “demisie”?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Prin demisie se înţelege actul unilateral de voinţă a salariatului care, printr-o notificare scrisă, comunică angajatorului încetarea contractului individual de muncă, după împlinirea unui termen de preaviz. Angajatorul este obligat să înregistreze demisia salariatului. Refuzul angajatorului de a înregistra demisia dă dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace…

Mai mult

Emiterea bonurilor fiscale cu prilejul târgurilor și festivalurilor-speta ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Comercianții fără domiciliu fiscal în Romania au obligația de a emite bonuri fiscale pentru livrarile de bunuri efectuate ocazional pe teritoriul României cu prilejul unor târguri sau festivaluri? Raspuns ANAF Potrivit dispozițiilor O.U.G nr.28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările…

Mai mult

Nota de receptie si constatare de diferente (NIR)-termenul zilei

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Nota de recepţie şi constatare de diferenţe (NIR) serveşte ca: document pentru recepţia bunurilor aprovizionate; document justificativ pentru încărcare în gestiune; document justificativ de înregistrare în contabilitate.   Nota de recepţie şi constatare de diferenţe se foloseşte ca document de recepţie obligatoriu numai în cazul: bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz…

Mai mult

Obtinerea certificatului de cazier fiscal 2016

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Cazierul fiscal reprezintă un mijloc de evidenţă şi urmărire a respectării disciplinei fiscale, contabile şi financiare de către contribuabili, în care se ţine evidenţa persoanelor fizice, juridice şi a entităţilor fără personalitate juridică care au săvârşit fapte sancţionate de legile fiscale, contabile, vamale şi de cele care privesc disciplina financiară Certificatul…

Mai mult

Avizul de inspectie fiscala

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Înaintea desfăşurării inspecţiei fiscale, organul de inspecţie fiscală are obligaţia să înştiinţeze, în scris, contribuabilul/plătitorul în legătură cu acţiunea care urmează să se desfăşoare, prin transmiterea unui aviz de inspecţie fiscală. Avizul de inspecţie fiscală se comunică contribuabilului/plătitorului, înainte de începerea inspecţiei fiscale, astfel: cu 30 de zile pentru marii contribuabili;…

Mai mult

Registrul inventar- mod de completare 2016

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Potrivit prevederilor legii contabilităţii, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar  şi Cartea mare. Registrele de contabilitate se utilizează în strictă concordanţă cu destinaţia acestora şi se prezintă în mod ordonat şi completate astfel încât să permită în orice moment identificarea şi controlul operaţiunilor contabile efectuate. Registrele de contabilitate se pot…

Mai mult

21 de criterii minimale la care trebuie sa raspunda sistemele informatice in domeniul financiar-contabil

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Sistemele informatice de prelucrare automată a datelor în domeniul financiar-contabil trebuie să răspundă la următoarele criterii considerate minimale: să asigure concordanţa strictă a rezultatului prelucrărilor informatice cu prevederile actelor normative care le reglementează; să precizeze tipul de suport care asigură prelucrarea datelor în condiţii de siguranţă; fiecare dată înregistrată în contabilitate…

Mai mult

Inregistrarea unui SRL-D la Registru – documente necesare

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării societăţii cu răspundere limitată – debutant (SRL-D) sunt urmatoarele: Operaţiuni prealabile: Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original) – formular, completată cu 3 denumiri, detalii, în ordinea preferinţelor, respectiv de verificare disponibilitate şi/sau rezervare emblemă. Inregistrare: Cererea de…

Mai mult

Anul fiscal pentru platitorii de impozit pe profit

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Anul fiscal este anul calendaristic.  Cand un contribuabil se infiinteaza sau inceteaza sa mai existe in cursul unui an fiscal, perioada impozabila este perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat. Cand un contribuabil se infiinteaza in cursul unui an fiscal, perioada impozabila incepe: de la data inregistrarii acestuia in…

Mai mult

Cine poate efectua inventarierea ?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii se efectuează de către comisii de inventariere, numite prin decizie scrisă. In decizia de numire se menţionează în mod obligatoriu componenţa comisiei (numele preşedintelui şi membrilor comisiei), modul de efectuare a inventarierii, metoda de inventariere utilizată, gestiunea supusă inventarierii, data de începere…

Mai mult

Stabilire plafon livrări de bunuri supuse taxării inverse- speta ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Cum se calculează plafonul de 22.500 lei pentru aplicarea taxării inverse în situaţia în care se emite o factură centralizatoare pentru livrarea de console de jocuri, tablete PC, laptopuri și imprimante ? Raspuns ANAF 06.10.2016 Potrivit prevederilor din Codul fiscal, se aplică taxarea inversă pentru furnizările de console de jocuri, tablete…

Mai mult

Pastrarea si arhivarea registrelor si a documentelor financiar contabile

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Entitatile au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate a operatiunilor economico-financiare. Pastrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile se face, dupa caz, la domiciliul fiscal, la sediul…

Mai mult

5 pasi necesari pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Aducerea la cunostinta a situatiei constatarii in termen de 24 de ore Orice persoana care constata pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligatia sa aduca la cunostinta, in scris, in termen de 24 de ore de la constatare, conducatorului entitatii (administratorului entitatii, ordonatorului de credite sau altei…

Mai mult

Spatiu privat virtual-comunicat ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in format electronic de catre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin accesarea serviciului “Spatiul privat virtual”. Prin acest serviciu persoanele fizice pot transmite organului fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de…

Mai mult

Un exercitiu in excel : fisa postului si fisa de evaluare a personalului in excel

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Va prezentam atasat un fisier util in excel care are urmatoarele facilitati : in prima pagina este un model de fisa a postului (pentru un contabil, de exemplu) in pagina a doua este o fisa de evaluare a angajatului in functie de atributiile stabilite in prima pagina.Marcheaza cu X nivelul angajatului…

Mai mult

Tratamentul fiscal al venitului din lichidarea unei persoane juridice-speta ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Se datorează impozit pe venit pentru veniturile obţinute de persoane fizice din lichidarea unei persoane juridice? Raspuns ANAF Conform Codului fiscal, veniturile din lichidarea unei persoane juridice sunt cuprinse în categoria veniturilor din investitii. Venitul impozabil realizat din lichidarea unei persoane juridice reprezintă excedentul distribuţiilor în bani sau în natură peste…

Mai mult

Ce ar trebui sa stiu despre corecturile aduse documentelor financiar-contabile?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Potrivit OMFP 2634/2015, in documentele financiar-contabile nu sunt admise stersaturi, modificari sau alte asemenea procedee, si nici lasarea de spatii libere intre operatiunile inscrise in acestea sau file lipsa. Erorile se corecteaza prin taierea cu o linie a textului sau a cifrei gresite, concomitent inscriindu-se alaturi textul sau cifra corecta. Corectarea se face…

Mai mult

Contributia de asigurari pentru somaj plati compensatorii

Se datorează contribuţia de asigurări pentru şomaj pentru plăţile compensatorii suportate de angajator potrivit contractului colectiv sau individual de muncă? Raspuns oferit de ANAF Potrivit Codului fiscal, se exceptează de la plata contribuţiilor de asigurări pentru şomaj compensaţiile acordate, în condiţiile legii ori ale contractelor colective sau individuale de muncă, persoanelor cărora le încetează raporturile de muncă ori de serviciu…

Mai mult

Procedura de facturare in numele furnizorilor-speta ANAF

O societate poate sa emita facturi in numele si in contul furnizorului/prestatorului ? Răspuns oferit de ANAF in 12.09.2016 Codul fiscal reglementeaza ca beneficiarul poate sa emita facturi în numele și în contul furnizorului/prestatorului în condițiile stabilite prin normele metodologice. Astfel, potrivit normelor metodologice date in aplicarea Titlului VII din Codul fiscal, factura se poate intocmi de catre cumparatorul unui…

Mai mult