Functionalitatea contului 542 – avansuri de trezorerie

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Avansurile de trezorerie reprezinta sume in numerar incredintate administratorilor, patronilor sau altor persoane imputernicite de unitate (entitate) in vederea efectuarii unor plati in favoarea acesteia. Evidenta acestor sume se tine cu ajutorul contului 542 “Avansuri de trezorerie”, acesta fiind un cont de activ. In debitul contului 542 „Avansuri de trezorerie” se inregistreaza:…

Mai mult

Cum determini fluxul de numerar generat de impozitul platit? (info util pentru intocmirea cash-flow-ului)

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! La intocmirea cash-flow-ului , la una dintre pozitii trebuie sa adaugi impozitul platit (poti vedea aici un model in exel). Ce trebuie sa treci la rubrica Impozitul platit  in cash-flow ? rulajul cumulat  al contului 691 Cheltuieli cu impozitul pe profit? Nu, deoarece nu tot impozitul inregistrat in contul 691 insemna…

Mai mult

Informatiile obligatorii din bonurile fiscale emise de AMEF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Bonul fiscal este documentul emis numai de aparatul de marcat electronic fiscal cu ocazia efectuării livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii şi cuprinde detalierea datelor referitoare la acestea, în funcţie de specificul activităţii desfăşurate. Tipărirea bonului fiscal se efectuează în următoarea structură: a) antet; b) conţinut; c) parte finală. Antetul…

Mai mult

Calendarul obligatiilor fiscale – octombrie 2017

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Calendarul obligatiilor fiscale aferente lunii octombrie 2017 este un instrument de informare a contribuabililor cu privire la termenele limita de declarare a obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2017, iata care sunt acestea: Luni, 02.10.2017: Depunerea Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara…

Mai mult

Cheltuielile sociale-impozitarea in 2017

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! I.Impozitul pe profit Din punct de vedere al impozitului pe profit cheltuileile sociale sunt cheltuieli cu deductibilitate limitata de 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii. Sub incidenta acestei limite, intra urmatoarele: 1. ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru…

Mai mult

Care este diferenta dintre conturi sintetice si conturi analitice?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Conturile sintetice sunt conturile de baza ale contabilitatii, cu ajutorul carora se reflecta mijloacele economice, sursele de finantare, procesele economice si rezultatele, grupate dupa caracteristicile lor generale. Conturile analitice reflecta concomitent partile componente ale mijloacelor, surselor, proceselor si rezultatelor economice respective, dupa insusirile lor specifice. Acestea fac posibila detalierea, dezvoltarea pe feluri, pe…

Mai mult

Trecerea la neplatitor de TVA pentru a evita sistemul split TVA

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Incepand cu data de 1 ianuarie 2018, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA vor trebui sa aplice sistemul platii defalcate a taxei pe valoare adaugata. Acest sistem de plata a TVA-ului este destul de controversat in randul antreprenorilor deoarece punerea in aplicare a sistemului ar presupune alocarea in plus a…

Mai mult

Plata defalcata a TVA – tema sesiunii ANAF

Astazi 13.09.2017, tema sesiunii de intrebari si raspunsuri pe Facebook organizata de ANAF este: “Plata defalcata a TVA”. “Prevederile Ordonanței Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a T.V.A se aplica opțional de la data de 1 octombrie 2017 si obligatoriu de la data de 1 ianuarie 2018. Persoanele impozabile care optează pentru plata defalcată a TVA în perioada 1 octombrie…

Mai mult

Facilitati privind aplicarea sistemului Split TVA de la 01 Octombrie 2017!

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Incepand cu anul 2018 societatile platitoare de TVA vor fi obligate sa aplice mecanismul de plata defalcata a taxei pe valoare adaugata, denumita split TVA. Persoanele juridice pot opta pentru aplicarea, mai devreme, a platii fractionate a TVA-ului, mai exact incepand cu data de 01 octombrie 2017. Daca te numeri printre…

Mai mult

Calculul contributiilor sociale potrivit OG nr.4/2017 – tema sesiunii de asistenta ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Astazi 30.08.2017, tema sesiunii de intrebari si raspunsuri pe Facebook organizata de ANAF este: “Calculul contributiilor sociale in contextul prevederilor Ordonantei Guvernului nr.4/2017″. “Specialiștii noștri de la Direcția Generală de Asistență pentru Contribuabili vă stau astăzi alături, până la 16.30, pentru a vă oferi asistență în ceea ce privește tema acestei…

Mai mult

Eliberarea certificatului de atestare fiscala si certificatului de cazier fiscal – documente

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Eliberarea certificatului de atestare fiscala: In vederea obtinerii unui certificat de atestare fiscala este necesara depunerea formularului: cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala. In situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala trebuie sa mentioneze in cerere numarul de exemplare solicitate. La cererea de…

Mai mult

Raportul administratorilor pentru societatile fara scop patrimonial – continut

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Potrivit Ordinului nr. 1969/2007, consiliul de administratie elaboreaza pentru fiecare exercitiu financiar un raport, denumit raportul administratorilor, care cuprinde cel putin o prezentare fidela a dezvoltarii si performantei activitatilor entitatii si a pozitiei sale financiare, impreuna cu o descriere a principalelor riscuri si incertitudini cu care se confrunta. Prezentarea de mai sus…

Mai mult

Functionalitatea contului 518 – Dobanzi

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Contul 518 “Dobanzi” este un cont bifunctional cu ajutorul caruia se tine evidenta dobanzilor datorate, precum si a dobanzilor de incasat, aferente creditelor acordate de banci in conturile curente, respectiv disponibilitatilor aflate in conturile curente. Dobanzile datorate si cele de incasat, aferente exercitiului in curs, se inregistreaza la cheltuieli financiare, respectiv…

Mai mult

Angajarea persoanelor cu handicap – modificari legislative valabile incepand cu 01 Septembrie

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Recent, a fost publicata Ordonanta de urgenta cu nr. 60/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Iata mai jos care sunt modificarile si completarile aduse de noua ordonanta incepand cu 01 septembrie 2017: Articolul 78, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Autoritățile…

Mai mult

Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale – tema sesiunii ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Astazi 09.08.2017, tema sesiunii de intrebari si raspunsuri pe Facebook organizata de ANAF este: “Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale”. Daca doriti mai multe informatii despre acest subiect, ANAF va asteapta astazi 09.08.2017 incepand cu ora 09:00, la sesiunea de indrumare si asistenta care se va desfasura pe pagina de Facebook.…

Mai mult

Cine este obligat sa depuna raportari contabile semestriale la 30.06.2017

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Potrivit Ordinului 895/2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum și pentru reglementarea unor aspecte contabile au obligatia depunerii raportarii financiare semestriale  la 30 iunie 2017 operatorii economici  persoanelor cărora le sunt incidente Reglementările contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate,…

Mai mult

Delegarea vs detasarea salariatilor – caracteristici legislative

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Potrivit art. 43 din Codul Muncii, delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca, spre deosebire de detasare, care potrivit art. 45 din Codul Muncii, este actul prin care se dispune schimbarea temporara a…

Mai mult

Incadrarea in categoria microintreprinderilor – caracteristici

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Care sunt criteriile de incadrare ca microintreprindere? Potrivit Codului Fiscal, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent: a realizat venituri, altele decat cele obtinute din desfasurarea activitatilor, prevăzute la art. 48 alin. (6); a realizat venituri, altele decat cele din…

Mai mult

Corectarea declaraţiilor fiscale-speta ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! În ce condiții pot fi corectate de către un contribuabil declarațiile fiscale? Raspuns ANAF Codul de procedură fiscală reglementează dreptul contribuabilului/platitorului de a corecta declarațiile fiscale(declarația de impunere și declarația informativă), din proprie inițiativă ori de câte ori acesta constată erori în declarațiile inițiale, pe perioada termenului de prescripție a dreptului…

Mai mult

Baza de calcul a contributiei de asigurari sociale datorate de angajatori – CIM part time

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Potrivit Ordonantei nr. 4/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, “(1) Pentru persoanele prevazute la art. 136 lit. c), baza lunara de calcul pentru contributia de asigurari sociale o reprezinta suma castigurilor brute prevazute la art. 139, realizate de persoanele fizice care obtin venituri din salarii sau asimilate…

Mai mult