Ocuparea locurilor de munca vacante, capital social, tichete cadou, salarizare

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

INFOGRAFICE

Tipuri de lucratori straini

Subscriere capital social – monografie

Ce trebuie sa faci daca pierzi documente financiar-contabile?

Orice angajat care constata pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligatia sa aduca la cunostinta, in scris, in termen de 24 ore de la constatare, conducatorului entitatii situatia constatata.

PFA- alegerea intre norma si sistem real : optiuni si restrictii

În cazul contribuabililor care realizează venituri din activități independente, altele decât venituri din profesii liberale , venitul net anual se determină pe baza normelor de venit de la locul desfășurării activitatii (art. 69 alin (1)).

LEGISLATIE

Contraventiile la Legea 31/1990 care intra sub incidenta legii prevenirii

Aducem aici in discutie cele doua contraventii la Legea societatilor comerciale care fac obiectul Legii prevenirii.

Pragurile valorice Intrastat pe 2020 au fost publicate

In anul 2020 se vor aplica urmatoarele praguri Intrastat : VEZI IN ARTICOL

Noua procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala valabila din 26 dec 2019

Procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala se va modifica incepand cu 26 decembrie 2019 prin intrarea in vigoare a Ordinului nr. 3008/2019 pentru modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligații bugetare, precum și a modelului și conținutului acestora.

MONOGRAFII

Contul 473 “Decontari din operatii în curs de clarificare”

Operatiunile care nu pot fi înregistrate direct în conturile corespunzatoare, pentru care sunt necesare clarificari ulterioare, se înregistreaza, provizoriu, în contul 473 “Decontari din operatii în curs de clarificare”.

Inchiderea de an si principiul continuitatii activitatii

Unul din principiile de raportare financiara este principiul continuității activității.

Ce sunt semifabricatele ? Cum se inregistreaza ?

Potrivit Ordinului 1802/2014, semifabricatele sunt produsele al caror proces tehnologic a fost terminat într-o sectie (faza de fabricatie) si care trec în continuare în procesul tehnologic al altei secţii (faze de fabricaţie) sau se livrează terţilor;

SALARIZARE

Plata indemnizatiilor de concediu medical pentru salariatii care au mai multe locuri de munca in paralel

Precizări privind plata indemnizaţiilor de concediu medical pentru salariaţii care îşi desfăşoară activitatea în paralel la mai mulţi angajatori , Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Cluj:

Concediul medical in continuare- de catre cine se suporta, baza de calcul, restrictii in acordare

Regula generala in acordarea concediilor medicale este ca se suporta astfel: CITESTE ARTICOLUL

FISCALITATE

Proprietate imobiliara vs investitie imobiliara dpdv contabil

Pentru a stabili dacă o proprietate imobiliară constituie o investiție imobiliară este nevoie de raționament profesional. Entitățile trebuie să elaboreze criterii astfel încât să își poată exercita în mod consecvent raționamentul, în conformitate cu definiția investiției imobiliare.

Ce verificari se fac la final de an pentru imobilizari si obiecte de inventar?

Finalul exercitiului financiar este un moment al verificarilor contabile, verificari care se fac si datorita inventarului anual, obligatoriu pentru toate firmele.

Tichete cadou acordate unei persoane care nu are calitatea de salariat

Tichete cadou se pot acorda unor persoane care nu detin calitatea de salariat al entitatii pentru diverse scopuri, cum ar fi :

Corectarea erorilor din documentele de plata

Pot fi corectate erorile din documentele de plata in situatia in care plata obligatiilor fiscale s-a efectuat utilizand un cod de identificare fiscala eronat?

12 cheltuieli cu deductibilitate limitata si limitele lor

Platitorii de impozit pe profit trebuie sa stie ca urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata la calculul impozitului pe profit.

Lipsuri la inventar- este necesara ajustarea TVA-ului?

Fiindca se apropie momentul inventarierii patrimoniului, se pune problema tratamentului fiscal al constatarilor mentionate in procesul verbal de inventariere- plusul si minusul de inventar.

22 de cheltuieli nedeductibile la calculul impozitului pe profit

Iata mai jos o lista de 22 de cheltuieli nedeductibile la calculul impozitului pe profit :

IMPORTANT

Reevaluarea imobilizarilor la final de an, optiune sau obligatie.Politica contabila cu privire la reevaluare

Una dintre politicile contabile ale entitatilor este reevaluarea imobilizarilor sau păstrarea costului istoric al acestora, potrivit Ordinului 1802/2014. O politica contabila este un principiu, o baza, o convenție, regula și practica specifica aplicata de o entitate la întocmirea și prezentarea situațiilor financiare anuale.

Atentie: declaratii care se depun pana in 20 decembrie (in loc de 25)

Fiindca 25 si 26 sunt zile de sarbatoare legala, in decembrie 2019, scadenta unor declaratii fiscale si plati se muta pe data de 20 decembrie.

Ce sunt veniturile din alte surse? Exemple

Din punct de vedere fiscal (al impozitului pe venit), veniturile se clasifica in :

BANKING

Estimarile in contabilitate

Atunci cand vorbim de inregistrari in contabilitate ne gandim aproape intotdeauna la suma certe, evaluate cu exactitate si inregistrate in documente justificative.

Atentie: 16 dec 2019 termen limita pentru achitarea obligatiilor bugetare principale cu scadente pana la 31.12.2018 si depunerea cererii de anulare cf OG 6/2019.

Agenția Națională de Administrare Fiscală continuă acțiunile de susținere a contribuabililor în vederea conformării la plata obligațiilor fiscale și le reamintește celor care înregistrează obligații fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, că pot beneficia, în condițiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilități fiscale.

COMUNICATE DE PRESA

Situatia dosarelor intarziate de recalculare a pensiilor- informatii actualizate

Desfiintarea a 44 de posturi din structura MMPS si alte masuri in proiectul de reorganizare a MMPS (27.11.2019)

Proiectul de act normativ care vizeaza reorganizarea MMPS a fost supus consultării publice in 27.11.2019 si prevede desființarea a 44 de posturi din structura MMPS, dintre care 14 funcții publice de conducere (4 director general, 2 director și 9 șef serviciu), 26 funcții publice de execuție de consilier superior și 4 funcții contractuale de consilier în cadrul cabinet Secretar de Stat.

Proiectele de rectificare a bugetului de stat si asigurarilor sociale- publicate in 26.11.2019

Pe site-ul Ministerului de finante au fost publicate doua proiecte in 26.11.2019 : unul pentru rectificarea bugetului de stat si unul pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale.

Angajatorii sunt obligati sa anunte locurile de munca vacante si ocuparea acestora -comunicat ANOFM, 19.11.2019

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă reamintește tuturor angajatorilor (persoane fizice/juridice de drept public sau privat) că, potrivit art. 10 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, au obligația de a comunica agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă (AJOFM) toate locurile de muncă vacante, în termen de 5 zile lucrătoare de la vacantarea acestora.

Articole similare

Comentariul tau aici