Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Este obligatoriu pentru toate entitatile care lucreaza cu numerar Se intocmeste zilnic daca exista operatiuni cu numerar LIMITE INCASARI plafon zilnic de 5.000 lei de la o persoana EXCEPTIE – magazinele cash and carry – plafon zilnic de 10.000 lei de la o persoana LIMITE PLATI plafon zilnic de 5.000 lei de…
Mai multCategory: Infografice
Inventarierea activelor fara substanta materiala, a datoriilor si capitalurilor proprii
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! · Pentru inventarierea elementelor de natura activelor care nu au substanta materiala, a datoriilor si capitalurilor proprii se intocmesc situatii analitice distincte, de catre departamentul contabilitate. · Totalul situatiilor analitice astfel intocmite se verifica cu soldurile conturilor sintetice corespunzatoare, care se preiau in “Registrul-inventar”. Pentru a confirma realitatea soldurilor se vor atasa…
Mai multImpozitare asociat vs administrator – infografic
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Mai mult6 aspecte cu privire la perisabilitati – infografic
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Mai multPFA in sistem real vs. SRL
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! PFA in sistem real o PFA poate sa isi tina singura contabilitatea. IMPOZIT – 10% la venitul net realizat care se determina ca diferenta intre venitul brut realizat minus cheltuieli deductibile sau 10% la norma de venit; PFA care nu are angajati va trebui sa plateasca CAS (25%) si CASS (10%) doar daca…
Mai multCum inventariem imobilizarile corporale?
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Inventarierea imobilizarilor se efectueaza pe baza listelor de inventariere, intocmite pe gestiuni (centre de cost ). a) TERENURI Inventarierea terenurilor se efectueaza pe baza documentelor care atesta dreptul de proprietate al acestora si a altor documente, potrivit legii. b) CLADIRI Cladirile se inventariaza prin identificarea lor pe baza titlurilor de proprietate si…
Mai multDocumentatia necesara privind recuperarea indemnizatiilor de concediu medical
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Societatea trebuie sa achite indemnizatia de concediu a salariatului, urmand ca mai apoi sa isi recupereze sumele din bugetul FNUASS. Pentru recuperarea sumelor de la FNUASS privind concediile medicale, angajatorul trebuie sa completeze si sa depuna intr-o perioada de pana la 90 zile urmatoarele: Cerere tip privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale…
Mai multRepartizarea profitului – monografie contabila
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Contul 129 cu ajutorul acestui cont se tine evidenta repartizarii profitului realizat in exercitiul curent si repartizat, potrivit legii; dupa functia contabila este un cont de activ; in DEBITUL contului 129 “Repartizarea profitului” se inregistreaza: rezervele constituite, potrivit legii, din profitul realizat in exercitiul financiar curent (106) in CREDITUL contului 129 “Repartizarea…
Mai multCum tratezi situatia cand cardul personal a fost confundat cu cardul firmei? – infografic
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Mai multConcedii medicale
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Inregistrarea indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca suportata de angajator; 6458 = 423 alte cheltuieli privind asigurarile si protectia sociala personal – ajutoare materiale datorate 423 = 444 Personal – ajutoare materiale datorate impozit pe venituri de natura salariilor 423 = 4315 Personal – ajutoare materiale datorate contributia de asiguari sociale suportata…
Mai multCorectarea erorilor contabile
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Erorile din contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare anterioare. Corectarea erorilor se realizeaza in momentul constatarii lor. 1. Erorile aferente exercitiului curent se corecteaza pe seama contului de profit si pierdere, prin stornarea operatunilor eronate si inregistrarea corecta a operatiunii. Stornarea se efectueaza prin inregistrarea operatiunilor…
Mai multInventarierea bunurilor apartinand altor entitati
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Bunurile existente in entitate si apartinand altor entitati: inchiriate; leasing; concesiune; in administrare; in custodie; primite in vederea vanzarii in regim de consignatie, spre prelucrare etc. se inventariaza si se inscriu in liste de inventariere distincte. Listele de inventariere pentru aceste bunuri trebuie sa contina informatii cu privire la numarul si data actului…
Mai multDe retinut despre inventariere
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Cine poate efectua inventarierea? In functie de situatie, inventarierea poate fi realizata de catre: 1. Comisiile de inventariere; 2. In cazul in care entitatea are un numar redus de salariati, inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana; 3. Daca entitatea nu are niciun salariat, inventarierea este efectuata de catre administratori.…
Mai multDocumente justificative delegatii
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Pentru a fi deductibile cheltuielile in urma delegatiilor, este nevoie de urmatoarele documente: 1. ORDINUL DE DEPLASARE – se completeaza inainte de plecare; – cuprinde datele de identificare ale angajatorului, data emiterii si numarul intern al deciziei, persoana delegata cu datele ei de identificare (nume, prenume, functie), perioada delegarii si locul de munca…
Mai multInventarierea disponibilitatilor banesti. Cum se efectueaza?
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute de societate se efectueaza: 1. La inceputul activitatii; 2. Cel putin o data in cursul exercitiului financiar; 3. In cazul fuziunii sau incetarii activitatii; 4. Precum si in urmatoarele situatii: La cererea organelor de control; Ori de cate ori sunt indicii ca…
Mai multCe trebuie sa contina dosarul de personal?
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! 1. Actele necesare angajarii; 2. Contractul individual de munca; 3. Actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, incetarea si suspendarea contractelor individuale de munca; 4. Acte de studii/certificate de calificare; 5. Precum si alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru. Mai detaliat, in fiecare categorie de mai sus trebuie sa se regaseasca: Adeverinta…
Mai multInregistrarea in scop de TVA prin optiune 2019
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! 1.Se completeaza Declaratia pe propria raspundere pentru inregistrarea in scopuri de TVA. Informatiile din declaratie sunt furnizate de asociati, a caror cota de participare la capitalul social este >/= cu 25% si administratori. 2.Declaratia se complecteaza cu ajutorul programului de asistenta disponibil pe site-ul ANAF, se depune prin transmiterea fisierului PDF, semnat…
Mai multPlafoane fiscale 2019: microintreprinderi, platitori de TVA, norme de venit
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! 1.Incadrarea la mircrointreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 euro PLAFON LEI – 4.663.900 2.Obligatia de inregistrare ca platitor de TVA Cifra de afaceri 88.500 euro PLAFON LEI – 300.000 3.Trecerea de la TVA la incasare la TVA normal PLAFON LEI – 2.250.000 4.Trecerea de la platitor trimestrial de TVA la platitor lunar…
Mai multDeducere TVA de pe bon – bonurile de combustibil
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Deducerea TVA de pe bon se poate face daca sunt indeplinite conditiile: 1. Valoarea bonului inclusiv TVA este sub 100 euro. 2. Bonul are tiparit codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului. In situatia in care cele 2 conditii nu sunt indeplinite, nu se poate deduce TVA. In acest caz,…
Mai multCand este obligatoriu cazierul fiscal?
Conform ordonantei nr. 39/2015, cazierul fiscal este obligatoriu in urmatoarele situatii: la infiintarea societatilor, a societatilor cooperative, a cooperativelor agricole si a entitatilor fara personalitate juridica, de catre asociati, actionari, membri si reprezentantii legali sau desemnati; la solicitarea inscrierii asociatiilor si fundatiilor in Registrul asociatiilor si fundatiilor de catre asociatii sau membrii fondatori ai acestora, dupa caz, de catre acestia; la…
Mai mult